Wycieczka - Beskid Śląsko - Żywiecki

Categories: | Author: Emilia Ziółkowska | Posted: 2019-05-29 | Views: 583

W dniach 21 - 24 maja wychowankowie wraz z opiekunami uczestniczyli w zorganiozowanej przez s. Dyrektor wycieczce.Tym razem udaliśmy się na południe Polski - w Beskid Śląsko - Żywiecki. Podczas wycieczki poznaliśmy miejsca i dawne życie Ślązaków i Górali oraz wiele miejsc atrakcyjnych pod względem krajobrazowym. Pomimo niekorzystnej pogody zrealizowaliśmy wszystkie cele wycieczki. Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni do naszych domów. Zobacz galerię zdjęć

We wtorek 21 maja wyruszyliśmy na wycieczkę w Beskid Śląsko - Żywiecki. Po drodze zatrzymaliśmy się w Zabytkowej Kopalni Srebra, gdzie znajduje się jedyna w Polsce podziemna trasa turystyczna, umożliwiająca zwiedzanie podziemi dawnej kopalni. Tam poznaliśmy trud pracy górników, którzy w ciężkich warunkach pracowali na codzienny chleb. Mieliśmy okazję płynąć łodziami Sztolnią Czarnego Pstrąga. Podróż ta wzbudziła w nas wiele emocji. Następny punkt wycieczki to aquapark, w którym mogliśmy się do woli wyszaleć. Największą oatrakcją okazały się zjeżdżalnie i fala morska.
Drugi dzień wycieczki rozpoczął sie spacerem do wsi Jaworzynka, miejsca gdzie stykają się granice trzech państw: Polski, Czech i Słowacji. Następnie udaliśmy się do "Kurnej chaty" w Istebnej, aby poznać dawne życie Górali, ich zwyczaje i tradycje. Kolejnym punktem wycieczki była elektrownia Porąbka - Żar, druga w Polsce co do wielkości elektrowniw szczytowo - pompowa.
Mimo deszczowej pogody trzeciego dnia wycieczki udało się nam wyruszyć do Wisły. Tam zobaczyliśmy letnią rezydencję Prezydentów Rzeczpospolitej Polskiej, skocznie Wisła - Malinka oraz zwiedziliśmy centrum miasta. Tego dnia odwiedziliśmy Muzeum Ustrońskie, w którym zapoznaliśmy się z pracą hutników. Wieczorem miło spędziliśmy czas podczas ogniska i dyskoteki.
Ostatniego dnia dzięki poprawie pogody, udaliśmy się kolejką linową na górę Czantorię. Tam podziwialiśmy piękne widoki, a następnie udaliśmy się w podróż powrotną.