Login
Złota myśl

Aktualności
Image: Wychowanie w duchu religijnym - nabożeństwo różańcowe

„My tu nie leczymy, to domy, w których niechciani czują, że gdzieś należą”. Matka Teresa

Kiedy złota polska jesień promieniami słońca jeszcze ogrzewa ziemię, a wiatr kołysząc gałązkami drzew strącając ostatnie liście, przypominając wszystkim, że czas jesieni szybkim krokiem dobiega końca. Trwając w tej jesiennej atmosferze, grupa dzieci przedszkolnych wraz z wychowawcami i siostrą Dyrektor przesuwając poszczególne ziarenka różańca modliła się w naszej kaplicy za swoich rówieśników żyjących na kontynencie Azji. I tak 30 października na szlaku misyjnego wędrowania przyłączyła do nas grupa dzieci przedszkolnych – SKRZATY. Zobacz galerię zdjęć   Read More...

Image: Brzeg, Lądek Zdrój - wycieczka personelu

W dniach 28 – 29 października Personel udał się na wycieczkę w okolice Lądka Zdroju. Po drodze zwiedziliśmy przepiękne miasto Brzeg, w którym zobaczyliśmy Kościół Podwyższenia Krzyża Świętego oraz Zamek Piastów Śląskich. Mogliśmy tam podziwiać zbiory rzeźby i malarstwa o tematyce religijnej i patriotycznej. Z Brzegu udaliśmy się do pobliskiej wioski – Małujowice, aby zwiedzić kościół pw. Św. Jakuba Apostoła, gdzie zobaczyliśmy przepiękne, zabytkowe malowidła ścienne. Tego dnia odwiedziliśmy także kopalnię złota w Złotym Stoku. Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy Mszą św. w sanktuarium Matki Bożej w Lądku. Następnie udaliśmy się do Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie, którą wszyscy byli zachwyceni. W godzinach popołudniowych udaliśmy się w podróż powrotną. Wieczorem w dobrych humorach i wypoczęci dojechaliśmy do Ostrowa. Zobacz galerię zdjęć

Image: Wychowanie w duchu religijnym - nabożeństwo różańcowe

„Jedna kropla miłości znaczy więcej niż ocean rozumu” Blaise Pascal

Kiedy jesienne krople deszczu spływały po szybach okien i spadały na parapet kaplicznych okien, my wraz z Maryją jesienną i różańcową wędrując szlakiem misyjnym dotarliśmy na kontynent Oceanii niosąc dar naszych serc jakim jest modlitwa różańcowa. 26 października późnym popołudniem w kaplicznej  jesiennej ciszy zgromadziliśmy się na modlitwie różańcowej rozważając Tajemnice Światła, które ustanowił nasz kochany, a dziś Święty Jan Paweł II. Zobacz galerię zdjęć

Read More...

Image: Origami - zajęcia integracyjne

Dnia 26 października odbyły się warsztaty „Origami dla każdego”. Zajęcia zorganizowały panie: Ewa i Kasia. Origami to szkoła cierpliwości i sztuka radości. Z papieru powstały przepiękne, kolorowe: kwiaty, pieski, biedronki, łabędzie, samoloty oraz łódki. Zobacz galerię zdjęć

Image: Wychowanie w duchu religijnym - nabożeństwo różańcowe- gr.III

„W krzyżu jest nadzieja na chrześcijańską odnowę Europy, ale tylko wówczas, gdy my, chrześcijanie, sami na serio podejmiemy orędzie KRZYŻA”. Święty Jan Paweł II

Kiedy ziemia została pokryta kolorowymi liśćmi i śpiew ptaków już ucichł, a Matka Boża Jesienna i Różańcowa z różańcem w dłoni przywołuje wiernych na wspólną modlitwę za brata i siostrę żyjących na różnych krańcach świata także i w Polsce. 19 października wraz z grupą III rozważając tajemnice bolesne różańca, szlakiem misyjnym powędrowaliśmy na kontynent europejski, modląc się za misjonarzy posługujących na tym kontynencie, a w sposób szczególny za nasz kraj POLSKĘ, cząstkę Europy, by pamiętali, o słowach dziś świętego Jana Pawła II przytoczonym wyżej cytacie.

Read More...

Image: Wychowanie w duchu religijnym - ŻAL ZA GRZECHY

Wychowanie w duchu religijnym jest bardzo ważnym elementem w życiu młodego człowieka, także naszych wychowanków. Pomaga do kształtowania osobowości, podejmowania właściwych decyzji, wybierać to co jest dobre i piękne w oczach  Boga, i nie tylko. Kontynuując cykl wychowania w duch religijnym o tematyce pięciu warunków dobrej spowiedzi, by lepiej przygotować się i przeżywać spotkanie z Jezusem w sakramencie pokuty i pojednania 18 października omawialiśmy z wychowankami drugi warunek  dobrej spowiedzi – żal za grzechy. Już na samym początku musimy odpowiedzieć na pytanie, co to jest żal za grzechy? Zobacz galerię zdjęć   Read More...

Image: Jesienna wycieczka

Nasi wychowankowie bardzo polubili wycieczki rowerowe i coraz lepiej radzą sobie podczas jazdy. Ostatnim razem korzystając z pięknej jesiennej pogody z panią Ewą wybrali się do lasu na bardzo  miłą przejażdżkę. Zobacz galerię zdjęć

Image: Zebranie z rodzicami

Dnia 13 października odbyło się zebranie z rodzicami naszych wychowanków. Na początku spotkania s. Dyrektor przedstawiła sprawy organizacyjne, plan pracy na pierwszy semestr oraz zaprosiła Rodziców do współpracy. Następnie s. Jana wprowadziła zebranych w chwilę zadumy wierszem – prezentacją „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą…”. Nawiązując do Święta Zmarłych s. Jana wzbudziła u obecnych stan zamyślenia nad przemijaniem ludzkiego życia. Kolejną częścią spotkania były zajęcia warsztatowe w pracowni plastycznej pod przewodnictwem pani Małgorzaty Mikołajczyk. Każdy z rodziców wykonał wieniec na grób swoich bliskich. Spotkanie zakończyło się wspólnym obiadem. Zobacz galerię zdjęć

Image: Wychowanie w duchu religijnym - nabożeństwo różańcowe - gr. II

„Nie możemy być spokojni, gdy miliony naszych braci i sióstr żyje nieświadomych Bożej Miłości.” św. Jan Paweł II

Gdy w przepięknych kolorach jesieni zachodziło słońce, a w oddali słychać było bicie dzwonów z wieży tysiące kościołów na naszej Polskiej Ziemi, zapraszając i zachęcając do uczestnictwa w nabożeństwach różańcowych, by zjednoczyć się we wspólnej modlitwie za Ojczyznę i cały świat,  młodzież, dzieci naszego Ośrodka wraz z siostrami i wychowawcami  zgromadziły się w kaplicy. Zobacz galerię zdjęć   Read More...

Image: 70 lat Zespołu Szkół Specjalnych - koncert na ścianie

Dnia 10 października, późnym wieczorem wybraliśmy się na koncert zorganizowany z okazji 70 – lecia Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Ostrowie Wlkp. Gwiazdą wieczoru był zespół „Koncert na ścianie”, który występuje na nietypowej scenie. Muzycy grają wbrew prawu grawitacji, stojąc na pionowej ścianie budynku, zabezpieczeni linami alpinistycznymi. Niezwykłe instrumenty, kolorowe stroje, śpiewne melodie i gorące rytmy wprawiły nas w szczęśliwy nastrój. Pomimo niesprzyjającej aury, był to czas radości, śpiewu i tańca. Zobacz galerię zdjęć