Login
Złota myśl

Aktualności
Image: Zakończenie roku szkolnego 2017/2018

TYLE DOBREGO ZAWDZIĘCZAM TOBIE PANIE, WSZYSTKO CO MAM OD CIEBIE PRZECIEŻ JEST… Z modlitwą w sercu, pieśnią na ustach, 20  czerwca 2018, w miesiącu w którym oddajemy  cześć Bożemu Sercu, wychowankowie wraz z Siostrami, i wychowawcami Ośrodka oraz  z zaproszonymi nauczycielami ze szkoły, do której uczęszczają, w Dziękczynnej Eucharystii uwielbialiśmy Boga za ogrom łask otrzymanych w roku szkolnym 2017/2018. Zobacz galerię zdjęć
    Read More...

Image: "AKTYWNI I NIEZALEŻNI" - podsumowanie

Dnia 19 czerwca uczestniczyliśmy w podsumowaniu projektu "Aktywni i niezależni." Nasi wychowankowie otrzymali dyplomy i upominki za całoroczny udział w zajęciach. Po podziękowaniach przyszedł czas na wspólny poczęstunek. Zobacz galerię zdjęć

Image: Wycieczka nad morze - Łeba

W dniach 12 - 15 czerwca udaliśmy się na wycieczkę nad Morze Bałtyckie. Po drodze zatrzymaliśmy się w Żninie. Stamtąd wyruszyliśmy kolejką do Wenecji, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Kolei Wąskotorowej oraz ruiny średniowiecznego zamku z XIV w. Wieczorem, po zakwaterowaniu w pensjonacie "Lucyna" udaliśmy się na plażę.Dla niektórych z nas był to niesamowity widok i wrażenie, gdyż pierwszy raz zobaczyli morze. Następnego dnia udaliśmy się na latarnię morską Stilo, skąd mogliśmy podziwiać przepiękne widoki na morze, wydmy i okoliczne lasy. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Sea Park w Sarbsku. Tam poznawaliśmy florę i faunę mórz i oceanów oraz kulturę i historię Pomorza. Było tam mnóstwo atrakcji, a największą z nich był pokaz fok i uchatek, które wykonywały przeróżne sztuczki.Kolejny dzień pobytu to wyprawa na słynne ruchome wydmy. Był to dzień aktywnego wypoczynku i plażowania. Ostatniego dnia udaliśmy się do portu w Łebie, skąd wyruszylismy statkiem pirackim na rejs po Bałtyku. Niestety był to ostatni punkt naszej wycieczki, po którym udaliśmy się w podróż do domu.

DZIĘKUJEMY SIOSTRZE DYREKTOR za wycieczkę i z niecierpliwością czekamy na kolejną

Image: Msza odpustowa w Kaplicy

O Jezu, cichy i pokorny. Uczyń serce moje według serca Twego.
Przy śpiewie ptaków i budzącej się przyrody ze snu wczesnym rankiem 8 czerwca wychowankowie wraz z Siostrami, wychowawcami i pracownikami Ośrodka uczestniczyli w Uroczystej Eucharystii Odpustowej w naszej Kaplicy pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa, sprawowanej przez ks. Proboszcza Krzysztofa Nojmana.

Image: Muzeum - wystawa 3D

Dnia 7 czerwca wybraliśmy się do Muzeum Miasta na podróż w czasie po dawnym Ostrowie pierwszych dekad XX wieku. W atmosferę dawnego Ostrowa wprowadziły nas dawne sklepy i zakłady usługowe z chrakterystycznym dla epoki wystrojem i asortymentem. Obejrzeliśmy witrynę Księgarni Stefana Rowińskiego i zakład fryzjerski z tamtych czasów. Następnie przenieśliśmy się w atmosferę starego kina i do kawiarni Cafe Muzeum. BYŁO BAJKOWO Zobacz galerię zdjęć

Image: I Miedzyośrodkowe Igrzyska Olimpijskie

Dnia 6 czerwca na terenie naszej placówki odbyły się I Międzyośrodkowe Igrzyska Sportowe. Na zaproszenie s. Dyrektor odpowiedziały placówki z Kalisza, Konarzewa i Zdun. Nawiązując do tradycji olimpijskich nie zabrakło stałych elementów tej imprezy sportowej. Była defilada zawodników, znicz, flaga olimpijska, hymn oraz przysięga olimpijska. Po uroczystym otwarciu imprezy zawodnicy przystapili do rywalizacji sportowej w duchu fair play. Konkurencje miały zróżnicowany charakter. Były zabawy na wesoło oraz z elementami gier sportowych. Po zakończonych rozgrywkach dzieci i młodzież udały się na poczęstunek, po którym nastąpiło rozstrzygnięcie zawodów. Zobacz galerię zdjęć   Read More...

Image: Dzień Dziecka

Dnia 28 maja s. Dyrektor przygotowała dla naszych wychowanków niespodziankę z okazji Dnia Dziecka. Siostra Dyrektor zorganizowała dla dzieciaków festyn. Były zamki dmuchane, wielkie bańki mydlane, gry na świeżym powietrzu oraz wata cukrowa, popkorn i lody. Siostra Dyrektor zaprosiła do współnej zabawy zaprzyjaźnioną z nami świetlicę Boże Podwórko. Dziękujemy siostro DyrektorZobacz galerię zdjęć

Image: Zajęcia biblioteczne w Filii nr 7 dla Dzieci i Młodzieży

Dnia 24 maja uczestniczyliśmy w zajęciach bibliotecznych, podczas których poznaliśmy Basię - bohaterkę książki "Basia i tablet". Książka ta w ciekawy i zabawny sposób pokazuje nam perypetie Basi i jej rodziny. Jest przestrogą nie tylko dla dzieci, ale i również dla dorosłych na temat zbyt częstego korzystania z takich urządzeń , jak na przykład tablet. Zobacz galerię zdjęć

Image: Wyjście do Specjalnego Oddziału Ratunkowego

Dnia 23 maja 2018 wyruszyliśmy w liczbie 20 wychowanków i 4 wychowawców na Szpitalny Oddział Ratunkowy - SOR w naszym szpitalu. Celem wyjścia była realizacja tematu z Profilaktyki Zdrowia - Umiejętne zgłaszanie się na SOR-ze, w Przychodni Zdrowia, przywoływanie karetki. Przypomniano sobie w obecności p. oddziałowej SOR-u numery alarmowe., proste zgłaszanie pacjenta, podawanie jego danych,objawów. Zwiedziliśmy SOR-szczególnie jego nową część.

Zobacz galerię zdjęć   Read More...

Image: Wychowanie w duchu religijnym - św. Józef

To temat ostatniego spotkania w Nadzwyczajnym Roku dla naszej Diecezji poświęcony Świętemu Józefowi  dla dzieci i młodzieży w  naszym Ośrodku, które odbyło się 23 maja. Zobacz galerię zdjęć   Read More...